Afbeelding

Openbare bekendmakingen

Algemeen

De openbare bekendmakingen van de gemeente Huizen worden gepubliceerd in een gemeenteblad. Dit is een webpagina op www.officielebekendmakingen.nl. Elke bekendmaking heeft een eigen gemeenteblad. Openbare bekendmakingen worden ter attendering in de Omrooper geplaatst. U kunt hier geen rechten aan ontlenen. Voor de formele bekendmaking verwijzen wij u naar www.huizen.nl/bekendmakingen.

Verkiezing van de leden van het Europees Parlement

De burgemeester van Huizen maakt bekend dat het bij de aanstaande verkiezing van de leden van het Europees Parlement op donderdag 6 juni 2024 een kiezer is toegestaan zijn/haar stem uit te brengen in een willekeurig stembureau in Nederland en/of bij volmacht te stemmen.

Daarbij gelden de volgende bepalingen:

Stemmen met een kiezerspas

Digitale aanvraag
1. Op www.huizen.nl/verkiezingen klikt u op: Stemmen in een andere gemeente (kiezerspas)
2. U logt in met DigiD en vraagt de kiezerspas aan. Uiterlijk maandag 3 juni 2024 moet dit verzoek zijn ingediend.
3. De aanvraag wordt niet goedgekeurd, wanneer de verzoeker is toegestaan om bij volmacht aan de stemming te mogen deelnemen.
4. Bij goedkeuring wordt de kiezerspas aan u toegestuurd.

Schriftelijke aanvraag
1. Bij burgerzaken van de gemeente zijn kosteloos formulieren verkrijgbaar voor verzoekschriften om in een willekeurig stembureau aan de stemming te mogen deelnemen.
2. Het verzoekschrift, en de stempas (als deze al is verstrekt), moeten uiterlijk op maandag 3 juni 2024 door de kiezer worden ingediend bij de burgemeester van de gemeente, waar hij/zij op dinsdag 23 april 2024 als kiezer is geregistreerd.
3. Het verzoek wordt niet goedgekeurd, wanneer de verzoeker is toegestaan om bij volmacht of als kiezer in het buitenland per brief aan de stemming te mogen deelnemen.
4. Bij goedkeuring van het verzoek wordt een kiezerspas verstrekt.

Mondelinge aanvraag
1. De kiezer dient na ontvangst van de stempas, uiterlijk op woensdag 5 juni 2024, 12.00 uur de stempas over te leggen bij burgerzaken van zijn/haar woonplaats waar hij/zij op dinsdag 23 april 2024 als kiezer is geregistreerd.
2. Het verzoek wordt niet goedgekeurd, wanneer het de verzoeker is toegestaan om bij volmacht of als kiezer in het buitenland per brief aan de stemming te mogen deelnemen.
3. Bij goedkeuring van het verzoek wordt een kiezerspas verstrekt.
Een eenmaal verstrekte kiezerspas kan bij verlies niet worden vervangen. Als u gaat stemmen moet u naast uw kiezerspas ook een geldig identiteitsbewijs overleggen. Als u zich niet kunt identificeren mag u niet stemmen.

Stemmen bij volmacht

A. Machtiging digitale aanvraag volmachtsbewijs
1. Op www.huizen.nl/verkiezingen klikt u op: Iemand anders laten stemmen (volmacht). Vervolgens logt u in met DigiD.
2. Het verzoekschrift van de volmachtgever en de volmachtnemer moet uiterlijk op maandag 3 juni 2024 door de kiezer worden ingediend bij de burgemeester van de gemeente, waar hij/zij op dinsdag 23 april 2024 als kiezer is geregistreerd.
3. Het verzoekschrift kan niet worden ingediend door de kiezer aan wie al een kiezerspas is verstrekt of door de kiezer aan wie het is toegestaan om per brief te stemmen.
4. Degene die zich bereid heeft verklaard als gemachtigde op te treden, moet op dinsdag 23 april 2024 als kiezer zijn geregistreerd binnen het gebied waarvoor de verkiezing geldt.
5. Bij goedkeuring van het verzoek ontvangt de gemachtigde een volmachtbewijs.
6. Een volmachtgever is niet bevoegd de volmacht in te trekken of zelf aan de stemming deel te nemen.

B. Machtiging door schriftelijke aanvraag volmachtsbewijs
1. Bij van de gemeente zijn kosteloos formulieren verkrijgbaar voor de verzoekschriften om bij volmacht te mogen stemmen.
2. Het verzoekschrift moet uiterlijk op maandag 3 juni 2024 door de kiezer worden ingediend bij de burgemeester van de gemeente, waar hij/zij op dinsdag 23 april 2024 als kiezer is geregistreerd.
3. Het verzoekschrift kan niet worden ingediend door de kiezer aan wie al een kiezerspas is verstrekt.
4. Degene die zich bereid heeft verklaard als gemachtigde op te treden, moet op dinsdag 23 april 2024 als kiezer zijn geregistreerd binnen het gebied waarvoor de verkiezing geldt.
5. Bij goedkeuring van het verzoek ontvangt de gemachtigde een volmachtbewijs.
6. Een volmachtgever is niet bevoegd de volmacht in te trekken of zelf aan de stemming deel te nemen.

C. Machtiging door overdracht van de stempas of kiezerspas
1. De kiezer kan een andere kiezer die in dezelfde gemeente als kiezer is geregistreerd, machtigen om voor hem/haar te stemmen.
2. De kiezer tekent daarvoor de achterzijde van de stempas of kiezerspas en laat de kaart door de gemachtigde medeondertekenen.
3. De kiezer draagt de, aldus in een volmachtbewijs omgezette, stempas of kiezerspas aan de gemachtigde over.
4. Ook moet de kiezer een kopie van een geldig identiteitsbewijs aan de gemachtigde meegeven. Dit kopie moet de gemachtigde aan de voorzitter van het stembureau laten zien.
5. Het overdragen, van de in volmachtbewijs omgezette stempas of kiezerspas, kan tot en met de dag van de stemming.
6. Een volmacht dat is verleend door overdracht van de stempas of kiezerspas kan, tot het uitbrengen van een stem door de gemachtigde, door de volmachtgever worden ingetrokken.

Een kiezer mag niet meer dan twee volmachten aannemen. De volmacht stem dient tegelijk met de eigen stem te worden uitgebracht.

Voornemen ambtshalve uitschrijving BRP


Als u gaat verhuizen naar een ander adres, dan bent u verplicht om dit door te geven aan de gemeente waar u woont. Als u dit niet doet, dan start de gemeente een adresonderzoek op. Als daarop geen reactie komt, dan kan de gemeente het besluit nemen om u uit te schrijven uit de Basisregistratie personen (BRP). Het betreft:

Naam, geboortedatum, adres
M.P.H. Schellevis, 21-06-1967, Bever 4
T.M. Kesete, 04-04-1991, Huizermaatweg 4d
P. Muanmanus.en 1 kind, 08-03-1975, Zomerkade 112
M.A.M. Al-Khameri, 06-03-2004, Westkade 32
N. Pevets, 19-08-1976, Labradorstroom 75
V.K. Tsvetkova, 21-02-1971, Keizer Otto 3

Staat uw naam hierboven of weet u waar bovenstaande personen verblijven, neem dan contact op met de gemeente Huizen via 14035 of mail naar gemeente@huizen.nl. Indien wij binnen twee weken geen reactie hebben ontvangen, schrijven wij de bovenstaande personen uit.

Beschikking ambtshalve uitschrijving BRP

Uit adresonderzoek is gebleken dat de onderstaande personen niet meer wonen op het adres waar zij volgens de Basisregistratie personen (BRP) staan ingeschreven. Op grond van artikel 2.21 en 2.22 Wet BRP hebben wij besloten om de bijhouding van deze persoonslijst op te schorten.
Dit houdt in dat deze personen worden uitgeschreven uit de BRP. Het betreft:

Naam, geboren, datum uitschrijving 
D. van der Hulst, 06-11-1979, 01-02-2024
E.L.S.D. van der Hulst, 18-03-2013, 12-12-2023
J.E. Nicolina, 27-11-2004, 10-01-2024
F.T.H. Alanazi , 16-10-1991, 24-01-2024
R.W. Duisdeiker, 23-06-1987, 08-01-2024

Wilt u bezwaar indienen? Lees hoe u dat kunt doen onder het kopje ‘bezwaar’. 

Artikel 3:41 lid 2 van de Algemene wet bestuursrecht geeft de gemeente de mogelijkheid om het voornemen en/of de beschikking tot ’ambtshalve uitschrijving uit de Basisregistratie Personen (BRP)’ te publiceren als we de bekendmaking niet per post kunnen versturen.

Ingekomen aanvragen om vergunning/meldingen

Aanvraag omgevingsvergunning onder de Omgevingswet 2024
- Alaskastroom 19, het plaatsen van een dakkapel in het voordakvlak (ontvangen 20 april 2024)
- Aristoteleslaan – Ijsbaan, het realiseren van een tijdelijke uitrit t.b.v. bouwterrein project HOV Huizen (ontvangen 10 april 2024)
- Bovenmaatweg 310, het plaatsen van een dakkapel in het voordakvlak (ontvangen 19 april 2024)
- Lis 62, het uitbreiden van de garage (ontvangen 16 april 2024)
- Plaveenseweg 14, het splitsen van de woning (ontvangen 15 april 2024)
- Stukkenlaan 2a, het kappen van een beuk op het achtererf (ontvangen 15 april 2024)

Op basis van bovenstaande kennisgeving kan geen zienswijze, bezwaar- of beroepschrift worden ingediend. Dat is wel mogelijk nadat op een aanvraag is beslist of een ontwerpbesluit ter inzage is gelegd. Deze (voorgenomen) besluiten worden bekendgemaakt onder de rubrieken ‘AFWIJKING VAN HET OMGEVINGSPLAN’, ‘ONTWERPBESLUITEN’ of ‘VERLEENDE VERGUNNINGEN’.

Verlenging van de beslistermijn

In het kader van de Omgevingswet is besloten voor de volgende aanvragen de beslistermijn met zes weken te verlengen:
- Naarderstraat 192, het gedeeltelijk slopen en herbouwen van de woning (ontvangen 29 februari 2024)

Verleende vergunningen/genomen besluiten

Omgevingsvergunningen onder de WABO (reguliere voorbereidingsprocedure)
- Nieuwe Blaricummerweg 5, het realiseren van een garage (verzonden 22 april 2024)

Verleende vergunningen/genomen besluiten

Omgevingsvergunningen onder de Omgevingswet 2024
- Akkerweg 20, het wijzigen van de voorgevel het verkleinen van het raam (verzonden 17 april 2024)
- Biggekruid 51, het plaatsen van een dakkapel in het voordakvlak (verzonden 12 april 2024)
- Nijenrode 46, het vervangen van houten kozijnen door kunststof in de voorgevel (verzonden 16 april 2024)
- Trompstraat 94, het legaliseren van een bestaande kelder onder de achteruitbouw (verzonden 15 april 2024)

Bezwaar
Als u door een of meerdere van bovengenoemde besluiten rechtstreeks in uw belang bent getroffen, dan kunt u binnen zes weken na de verzenddatum van het besluit een gemotiveerd bezwaarschrift overeenkomstig de Algemene wet bestuursrecht indienen. Het bezwaarschrift moet worden gericht aan burgemeester en wethouders van Huizen, ter attentie van de bezwaarschriftencommissie, Postbus 5, 1270 AA Huizen. Het bezwaarschrift bevat: ondertekening, naam en adres van de indiener, een dagtekening en een omschrijving van het besluit waartegen bezwaren bestaan. Het indienen van een bezwaarschrift schorst niet de inwerkingtreding van een omgevingsvergunning.

Voorlopige voorziening
In geval van onverwijlde spoed kunt u een verzoek tot het treffen van een voorlopige voorziening doen. Voorwaarde hiervoor is dat u ook bezwaar heeft gemaakt. Het verzoek om een voorlopige voorziening kunt u indienen bij Rechtbank Midden-Nederland, Afdeling bestuursrecht (onder vermelding van bodemzaken of voorlopige voorzieningen) Postbus 16005, 3500 DA Utrecht. Gaat uw bezwaar over een omgevingsvergunning? Deze treedt dan niet in werking, voordat de rechtbank op dit verzoek heeft beslist.

Inzage stukken
Wilt u aanvragen, meldingen, vergunningen e.d. inzien? Stuur dan een mail naar het Omgevingsloket via omgeving@huizen.nl. Voor vragen kunt u ook telefonisch contact opnemen via telefoonnummer 14 035.

Afbeelding
Openbare bekendmakingen Algemeen 2 mei, 10:31
Afbeelding
Oproep aanvraag Koninklijke onderscheidingen Algemeen 2 mei, 10:31
Afbeelding
Kennisgeving uitgifte van gemeentegrond Algemeen 2 mei, 10:30
Afbeelding
Aangepaste openingstijden rond de feestdagen Algemeen 2 mei, 10:26
Afbeelding
Dodenherdenking Huizen 2024 Algemeen 2 mei, 10:24
Afbeelding
Onderzoek naar communicatievoorkeuren inwoners Huizen Algemeen 2 mei, 10:24